HTML

Üzleti kapcsolatépítés blog

Friss topikok

Az üzleti klubok legnagyobb ellensége: az ügyfélszerzés

2017.07.05. 19:41 Mészáros György

Megérett a perc, hogy újra tollat ragadjak... Egyre szaporodnak ugyanis az olyan cikkek, amelyek arról szólnak, hogy milyen eszközök, technikák léteznek arra vonatkozóan, hogy hogyan legyen sikeres kapcsolatépítő valaki az üzleti életben?!... Azt gondolnánk, hogy ez jó dolog, hiszen sok okos és sikeres üzleti kapcsolatépítő megosztja a tanácsait, és abból bizony bárki tanulhat... A valóság sajnos teljesen más: instant recepteket kapnak az olvasók, amelyek valójában egyáltalán nem az üzleti kapcsolatépítés lényegéről szólnak. Technikákat ismerünk meg, például hogy hogyan mutatkozzunk be 1 percben, vagy hogy hogyan hallgassuk meg a másikat és így tovább, de valójában egyetlen szó sem esik arról, hogy mi is az üzleti kapcsolatépítés és hogy mi a lényege?... több mint 500 üzleti kapcsolatépítő rendezvény irányítójaként, levezetőjeként, engedjétek meg, hogy megfogalmazzam, hogy mi is az üzleti kapcsolatépítés és hogy pontosan mire jó, mire szolgál!

Az üzleti kapcsolatépítés az egy MINDSET. Az üzleti kapcsolatépítés az egy ÉLETFORMA. Valamint az üzleti kapcsolatépítés elsősorban a LEHETŐSÉGEINK megismerésének és kiaknázásának eszköze. 

A magyarországi üzleti klubok vezetői is mind arról beszélnek, hogy az üzleti klubok ügyfélszerzésre valók. Mit is várhatnánk el azoktól a vezetőktől, akik ezt hallják úton-útfélen?... Hogyan viszonyuljanak az üzleti kapcsolatépítéshez ezek után?... Le kell szögezni: az üzleti reggelik és az üzleti klubok NEM ÜGYFÉLSZERZÉSRE valók. Aki azért megy, az el fogja szalasztani a legnagyobb LEHETŐSÉGEIT az üzleti életben, ráadásul úgy, hogy nem is fog tudni róla!... Miért? Nagyon egyszerű: ha az üzletszerzésre koncentrálok, akkor nem tudok semmi másra sem koncentrálni! Meg sem fogom hallani azokat a félmondatokat, amelyek számomra a legnagyobb üzleti lehetőségeket hordozzák, egyszerűen bezár az agyam, a fülem, az érzékeim más irányokban egészen biztosan nem fognak működni.

Az üzleti kapcsolatépítés az egy GONDOLKODÁSMÓD. Azért növelem a kapcsolati tőkémet, mert tudom, hogy szinte minden fontos esemény az emberek életében (így az enyémben is) kapcsolatokhoz kötődnek, és ez nem csak a magánéletre igaz, hanem az üzleti életre ugyanúgy. Gondoljunk csak abba bele, hogy hogyan jutottunk el vezetőként egy remek állásba, vagy gonoljunk arra tulajdonosként, hogy hogyan közvetített felénk VALAKI egy kiváló üzletet, vagy gondoljunk arra, hogy hogyan jött létre egyik legjobb ötletünk gyümölcseként cégünkben egy új üzletág, amit valójában XY inspirált azzal, hogy beszélgettünk a témáról! Vagyis a SIKEREINK emberekhez, személyekhez köthetőek a legtöbbször. Minél több, minél értékesebb ÉLŐ KAPCSOLATUNK van más emberekkel, más vezetőkkel, annál nagyobb lesz az általunk elérhető LEHETŐSÉGEK KÖRE. Ennek nyilvánvaló feltétele, hogy üzleti kapcsolatainkat NEM VEVŐSZERZÉSRE akarjuk felhasználni, hanem követjük azt az ATTITŰDÖT, amely azt mondja, hogy minden üzleti kapcsolatnak PÉNZBEN KIFEJEZHETŐ értéke van, és éppen ezért kellő alázattal közelítek minden általam ismert vezető mondanivalójához, mert lehet hogy holnap, egy év múlva, vagy akár 5-10 év múlva ez a vezető lesz az, akivel közösen, vagy aki révén hatalmas sikereket fogok elérni. És nem! Nem akarom neki eladni a szolgáltatásomat, termékemet, mert akkor lezárom azokat a láthatatlan kommunikációs útvonalakat, amelyek egy közeljövőben nyílnának meg, ha kellő nyíltsággal és érdeklődéssel közelítenék emberi és üzleti kapcsolataimhoz.

És igen! Az üzleti kapcsolatépítés az egy ÉLETFORMA. Egész életemben tudom bővíteni a kapcsolati tőkémet tudatosan. Minden emberhez, minden vezetőhöz akit megismertem úgy viszonyulok, hogy az ő zsebében van az az ötlet, illetve az a LEHETŐSÉG, ami engem igazán sikeressé tesz. Minél inkább növelem a kapcsolati tőkémet, annál több LEHETŐSÉG nyílik meg előttem nap-mint-nap, annál sikeresebb leszek hosszú távon.

Mindenkinek csak kívánni tudom, hogy lépjen rá az üzleti kapcsolatépítés valós útjára, és ha már jár üzleti klubokba, akkor oda ne eladni járjon, hanem érezze át, élje át azt a hatalmas erőt, amely akkor jelenik meg üzleti életünk útján, amikor felismerjük, hogy minden üzleti kapcsolat, minden ember egy potenciális, hatalmas LEHETŐSÉGET tartogat számunkra a jövőben.

Sikeres kapcsolatépítést kívánok!
Mészáros György
MVÜK Zrt.
ügyvezető igazgató


Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://uzletikapcsolatepites.blog.hu/api/trackback/id/tr7612643485

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása